• Filozofia, nauka, jakość za granicą
    • Społeczna odpowiedzialność biznesu w aspekcie doskonalenia systemów zarządzania jakością (2)
      Problematyka społecznej odpowiedzialności biznesu; Społeczna odpowiedzialność jako rozwinięcie systemu zarządzania jakością; Istotność społecznej odpowiedzialności biznesu dla managerów zajmujących się zarządzaniem jakością
    • Procesy w organizacjach - wykorzystanie wyników badań (6)
      W artykule zaprezentowano sposób identyfikacji procesów w przedsiębiorstwach budowlanych. Podczas realizacji projektu badawczego poznano słabe strony w zarządzaniu badanych przedsiębiorstw. Stały się one inspiracją do doskonalenia programów nauczania przeznaczonych dla studentów. Opracowano system zdobywania wiedzy na temat podejścia procesowego do zarządzania, który jest wykorzystywany podczas nauczania organizacji przedsiębiorstw.
    • Integracja metod i systemów zarządzania w administracji samorządowej (12)
      W artykule omówiono problemy związane z integracją systemów zarządzania jakością z metodą CAF oraz z kontrolą zarządczą. Wskazane zostały nowe zagadnienia obejmujące integrację: obywatelską, sieciową, procesową i wiedzy.
    • Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw w procesach zakupu dóbr i usług (16)
      W artykule przedstawiono zagadnienia społecznej odpowiedzialności producentów w sferze zakupu dóbr i usług. Na podstawie przeglądu literatury i treści ogólnych warunków zakupu podjęto rozważania na temat takich kwestii, jak odpowiedzialność wobec środowiska, zapewnienie jakości i bezpieczeństwa, terminowość i kompletność dostaw, dotrzymywanie zobowiązań dotyczących płatności, podatków oraz pracy, odpowiedzialność w zakresie prawa do własności intelektualnej, poufność informacji oraz przeciwdziałanie oszustwu i korupcji.
    • Opinie kadry kierowniczej jako ocena systemu zarządzania jakością (21)
      Ogólna prezentacja badanego przedsiębiorstwa; Metodyka badania; Dobór grupy badawczej i jej charakterystyka; Wyniki z przeprowadzonych badań
    • Kształtowanie relacji w łańcuchu dostaw (27)
      Doskonalenie relacji dostawca - odbiorca; Zapewnienie jakości produktu
  • Felieton
    • Co nas nie zabije to nas wzmocni (31)
  • Z prasy zagranicznej
    • W poszukiwaniu doskonałości biznesowej (32)
    • Co nowego w Klubie Polskie Forum ISO 9000 (33)
  • Jakość w praktyce
    • Zarządzanie relacjami z klientem (35)
  • Varia
    • Międzynarodowa konferencja (39)
    • Konferencja w Opolu (39)