• Filozofia, nauka, jakość za granicą
    • Polska Nagroda Jakości 2012 (4)
    • Polski Dzień Jakości (6)
    • INTEGRATION'12 (7)
      XV Międzynarodowa Konferencja Naukowa "Integracja zarządzania w warunkach nowej gospodarki"
    • Aplikowanie o Nagrodę Doskonałości EFQM (10)
    • Rola procesów w modelu przedsiębiorstwa (14) Budując model przedsiębiorstwa istotne jest połączenie spojrzenia zarówno z punktu widzenia modelu biznesowego organizacji, jak i modelu operacyjnego. Elementem umożliwiającym takie połączenie obu obszarów jest spojrzenie na działania organizacji. Z jednej strony określają one łańcuch wartości organizacji w powiązaniu z wymogami otoczenia, z drugiej strony umożliwiają określenie sposobu organizacji zasobów zapewniającego jej elastyczność i możliwość skutecznej realizacji celów.
    • Analiza wymagań normy PN-EN ISO 9001:2009 w zakresie zarządzania procesami (19)
      Podejście procesowe jest coraz bardziej powszechnym trendem w polskich przedsiębiorstwach. Powyższe może wynikać z coraz większej liczby certyfikowanych systemów zarządzania jakością, które wymagają wdrożenia dostępnych procesów. Znaczącym problemem podczas realizacji podejścia procesowego jest właściwe zarządzanie procesami. Celem artykułu jest omówienie indywidualnych wymagań ISO 9001:2009 dotyczących realizacji podejścia procesowego i na podstawie ich analizy, wskazanie działań, które powinny być uzupełnione w celu efektywnego zarządzania procesami w przedsiębiorstwie.
    • System zarządzania ciągłością działania BS 25999-2: motywy, bariery oraz efekty funkcjonowania (25)
      Niniejszy artykuł jest opisem projektu badawczego własnego o ww. tytule (nr umowy 4106/B/H03/2011/40) realizowanego w okresie 05.2011-08.2012, finansowanego przez Narodowe Centrum Nauki. Projekt ukierunkowany był na analizę obszaru systemowego zarządzania ciągłością działania z jednoczesnym ukazaniem możliwości wdrażania tego znormalizowanego systemu zarządzania w organizacjach posiadających certyfikowany system zarządzania bezpieczeństwem informacji na podstawie badania wśród tych organizacji.
    • Kompendium wdrożeniowe. Doskonalenie (32)
      Istota zagadnienia; Wdrożenie wystarczające;  Wdrożenie wadliwe; Wdrożenie wzorcowe
    • Ocena zagrożeń w procesie pracy oraz motywacji pracowników wiedzy w zależności od działu organizacji (35)
      Pracownicy wiedzy; Zagrożenia w procesie pracy pracownikami wiedzy; Dyskusja wyników badań;
  • Z prasy zagranicznej
    • Zintegrowane systemy zarządzania na przykładzie usług pogrzebowych (40)
  • Felieton
    • Gonić króliczka (40)
    • Co nowego w Klubie Polskie Forum ISO 9000 (41)
  • Jakość w praktyce
    • Podejmowanie decyzji przez auditora (44)
      Decyzje i strategie ich podejmowania; Automatycznie czy racjonalnie; "Za" i "przeciw"; "Skąpiec poznawczy" czy "badacz"; Decyzje satysfakcjonujące czy optymalne; Szybkość i oszczędność; Decyduje nasz mózg czy my; Logika i systematyczność; Człowiek, jego możliwości i ograniczenia; "Logice zawdzięczam część, resztę intuicji"; "Naiwny badacz" versus "świadomy fachowiec"; Wiedza "zimna" i "gorąca"; Racjonalność czy intuicja; Sposoby łączone; Odpowiedni sposób do odpowiedniej sytuacji; Decyzja: sukces!; Proces podejmowania decyzji; Wybór ostateczny; Osobowość decydenta; Jeśli pytacie mnie o radę, to radzę róbcie jak uważacie; Decydent (prawie) doskonały; Ciekawostki decyzyjne; Co każdy auditor powinien wiedzieć o podejmowaniu decyzji