Akredytacja - to jeszcze wybór czy już konieczność? Rozmowa z Panią Lucyną Olborską - Dyrektor Polskiego Centrum Akredytacji
Analiza jakości zarządzania projektem. Część 2 - Faza wdrażania projektu Autorki w cyklu dwóch artykułów podzieliły się własnym doświadczeniem realizacji przedsięwzięcia w kontekście jego jakości. W niniejszym artykule zawarto analizę jakości zarządzania fazą wdrażania projektu. Przedstawiono zasady wypracowania regulaminów i instrukcji, które wraz z umową ze sponsorem stanowią mapę drogową projektu, podstawy zarządzania budżetem i harmonogramem, zasady monitoringu, ewaluacji oraz promocji projektu. Przeanalizowano działania w zakresie stosowania środków zaradczych i naprawczych wobec pojawiających się w projekcie trudności ujawnionych w procesie ewaluacji on-going. Opisano także zasady ewaluacji ex-post, zaplanowanej po zakończeniu realizacji projektu. Artykuł stanowi kontynuację analizy jakości zarządzania projektem edukacyjnym skierowanym do studentów/ek kierunku budownictwo, którzy w latach 2012-2015 realizowali studia inżynierskie na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie.
Bezpieczeństwo - pojęcie, istota, typologia Bezpieczeństwo jako kategoria, należy do najbardziej cenionych i chronionych wartości - zarówno przez jednostki, jak i narody. Badacze od lat próbują je zdefiniować. Nie jest to łatwe, gdyż jest to pojęcie kompleksowe i wielowymiarowe. Celem niniejszego artykułu jest przybliżenie i wyjaśnienie istoty oraz uporządkowanie tej kategorii pojęciowej.
Co nowego w Klubie POLSKIE FORUM ISO 9000 10 marca 2017 r. - Konferencja Jubileuszowa z okazji 25-lecia powstania Klubu POLSKIE FORUM ISO 9000
Doskonalenie procesu oceny zgodności z wymaganiami AQAP w resorcie ON Potwierdzanie zgodności z wymaganiami AQAP w resorcie obrony narodowej realizowane jest od 1999 r. w ramach certyfikacji systemów zarządzania jakością. Obecnie procesem certyfikacji na zgodność z wymaganiami standaryzacyjnymi NATO zajmuje się Centrum Certyfikacji Jakości (CCJ WAT), będące w strukturze Wojskowej Akademii Technicznej. Celem tego procesu jest potwierdzenie, że potencjalni dostawcy wyrobów obronnych (sprzętu wojskowego - SpW) posiadają systemy zarządzania jakością funkcjonujące zgodnie z wymaganiami AQAP.
Korzyści wynikające ze stosowania podejścia procesowego zgodnego z nową normą ISO 9001 w realizacji usług administracyjnych Artykuł omawia korzyści wynikające ze stosowania podejścia procesowego zgodnego z nową normą ISO 9001 w realizacji usług administracyjnych. Przedstawiano dotychczasowe doświadczenia urzędów stosujących systemy zarządzania jakością (w tym pozytywne przemiany oraz bariery towarzyszące wdrażaniu podejścia procesowego). Wskazano na możliwości doskonalenia procesów realizacji usług administracyjnych.
Próba oceny jakości innowacyjnych rozwiązań dotyczących reklamacji w ustawie o prawach konsumenta z 2014 roku Celem artykułu jest ocena jakości funkcjonowania nowych przepisów reklamacyjnych w aktualnej ustawie o prawach konsumenta. Zastosowaną metodą badawczą jest przegląd opinii w bieżących publikacjach, popartych wycinkiem autorskich badań pilotażowych. Wyniki badań pozwoliły na opracowanie modelu wad i zalet nowego rozwiązania, a także na naszkicowanie kierunków zmian doskonalących.
Rola działów biznesowych podczas tworzenia wymagań dla systemów teleinformatycznych Organizacje podlegają nieustannym zmianom, by jeszcze lepiej7taniej/szybciej oferować klientom swoje usługi lub wyroby. Podobnie, w ramach procesu zarządzania zmianą, należy rozwijać systemy informatyczne: uzupełniać je o nowe funkcjonalności, pisać od początku, czy też kupować od producentów i dostosowywać do specyficznych potrzeb organizacji.
Sprawozdanie z XIX Międzynarodowej Konferencji Naukowej pt. "Jakość i logistyka w procesach zarządzania organizacją w gospodarce sieciowej Quality&Logistics" XIX Międzynarodowa Konferencja Naukowa pt. "Jakość i logistyka w procesach zarządzania organizacją w gospodarce sieciowej Quality&Logistics" odbyła się w dniach 25-28.XI.2016 r. w Kazimierzu Dolnym. Zorganizowana została przez Katedrę Zarządzania Jakością i Wiedzą i Studenckie Koło Zarządzania Jakością i Wiedzą UMCS w Lublinie. Konferencja stanowiła szerokie, naukowe forum służące wymianie poglądów, doświadczeń oraz koncepcji rozwiązywania współczesnych dylematów, dotyczących problematyki kompleksowo rozumianej jakości i logistyki w sferze naukowo-badawczej oraz praktycznych zastosowań.
Warsztaty studenckie pt. "Modele biznesowe i procesy w zarządzaniu sieciowym" podczas XIX Międzynarodowej Konferencji Naukowej Warsztaty studenckie już od 19 lat są nieodłącznym elementem każdej konferencji odbywającej się w Kazimierzu Dolnym. W tegorocznych warsztatach, których tematem były "Modele biznesowe i procesy w zarządzaniu sieciowym", wzięło udział 15 członków Studenckiego Koła Zarządzania Jakością i Wiedzą z Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
Z prasy zagranicznej
Zastosowanie standaryzacji w procesie kontroli jakości wyrobów Kontrola jakości wykonywana podczas procesu wytwarzania ma zagwarantować, że tylko wyroby zgodne z wymaganiami klienta będą do nie dostarczone. Celem kontroli jest również zapewnienie, że proces przebiega zgodnie z przyjętą technologią. Artykuł przedstawia korzyści z zastosowania pracy standardowej w procesie kontroli wyrobu.