Kaizen jako narzędzie doskonalenia zarządzania w przedsiębiorstwie (4)
Miejsce kaizen w procesie doskonalenia zarządzania w warunkach zmienności otoczenia
Korzyści z wdrożenia strategii kaizen w organizacji
OFFSHORING jako strategia globalnego pozyskiwania zasobów (9) W międzynarodowej literaturze ekonomicznej globalne pozyskiwanie zasobów jest zwykle definiowane za pomocą terminów outsourcingu i offshoringu. Offshoring uważany jest za nową "falę" na świecie. Jednym z doniosłych efektów postępującej integracji gospodarki światowej jest rosnące znaczenie możliwości wykorzystywania offshoringu i źródeł zewnętrznych (outsource) w kreowaniu wartości działań biznesowych. W wielu sektorach, przedsiębiorstwa są zdolne do dezagregacji swoich łańcuchów wartości na mniejsze części. Proces ten pozwala na względnie niezależna podejście do profilu idealnej lokalizacji przedsiębiorstwa poprzez offshoring i delokalizację oraz strategie kontroli (poprzez outsourcing). Artykuł prezentuje nowe modele biznesu w okresie globalizacji, istotę, motywy oraz kierunki geograficzne offshoringu.
Nowe modele biznesu w okresie globalizacji
Istota offshoringu
Offshoring a outsourcing
Motywy i geograficzne kierunki offshoringu
Zarządzanie jakością jako element zarządzania projektami (14)
Zarządzanie bez nagród ale z groźbą kary (18)
Polityka innowacyjna organizacji administracji publicznej w krajach UE (22)
Uwarunkowania podejścia procesowego w przedsiębiorstwie (28)
Produktywność i jakość usług a produktywność firmy (32)
Funkcje pomiaru dokonań a wpływ na zachowanie członków organizacji (35)
Felieton
Życie kręci się wokół kuchni (41)
Z prasy zagranicznej
Wpływ zarządzania jakością na zdrowie pracowników (42)
Co nowego w Klubie Polskie Forum ISO 9000 (43)
Jakość w praktyce
Wizerunek firmy na rynku usług pogrzebowych (46)
Varia
Konferencja w Boszkowie (50)
Konferencja w Piechowicach (50)
Z życia FSNT NOT. Bezpieczeństwo w świecie znormalizowanym (51)