• Filozofia, nauka, jakość za granicą
    • Zarządzanie jakością produktów a jakość zarządzania organizacją (2)
      Celem artykułu jest zaprezentowanie sposobów myślenia o zarządzaniu jakością produktów w kontekście jakości zarządzania organizacją. Przyjęto konwencję, według której jakość decyzji i działań strategicznych wyznacza jakość zarządzania organizacją, układu nastawczego systemu zarządzania jakością produktów. System jest narzędziem realizacji strategii organizacji. Na tle modeli doskonalenia organizacji oraz technik samodoskonalenia się organizacji wykazano, że paradygmat doskonalenia zarządzania organizacją wymaga uruchomienia cyklu głębokiego uczenia się organizacji. Uczenie się bowiem zwiększa zdolność myślenia systemowego, będącego nośnikiem doskonalenia zarządzania, tak w warstwie strategicznej, jak i operacyjnej.
    • W kierunku ISO 9001:2015 (10)
      Zrównoważony rozwój a systemowe podejście do zarządzania jakością; ISO 9001 - historia wydań; Nowa norma ISO 9001:2015 - plan zmian
    • Cele dotyczące jakości (15)
      Rozwój i obecna działalność Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu; Cele dotyczące jakości
    • Systemy bezpieczeństwa żywności (19)
      Niezależnie od sposobu wytwarzania każdy przedsiębiorca branży spożywczej ma obowiązek dostarczania konsumentowi żywności wysokiej jakości, a przede wszystkim bezpiecznej. To właśnie jakość i bezpieczeństwo są najważniejszymi instrumentami na konkurencyjnym rynku żywnościowym. Aby produkowana żywność spełniała coraz to bardziej rosnące wymagania konsumentów, przedsiębiorcy branży spożywczej decydują się na wdrażanie i stosowanie nowoczesnych systemów zarządzania jakością. Wdrożony system zapewnienia bezpieczeństwa żywności stanowi dowód zaangażowania w podnoszenie jakości produktów.
    • Partnerstwo publiczno-prywatne jako strategia rozwoju infrastruktury (26)
      Artykuł prezentuje istotę i definicję partnerstwa publiczno-prywatnego, wybór partnera prywatnego i kryteria oceny ofert, PPP w formie spółki, zakres realizacji PPP oraz koncepcję BOT (buduj-eksploatuj-przekaż) w PPP.
    • EXHIBITIONqual jako narzędzie oceny jakości stoiska wystawienniczego (32)
      Celem artykułu jest zaprezentowanie wyników badania pilotażowego służącego ocenie satysfakcji gości odwiedzającch stoisko wystawiennicze jednego z największych producentów nawozów rolniczych w Polsce. Jako metodę badawczą wykorzystano Exhibitionqual, opartą na metodzie Servqual, opracowanej przez A. Parasuramana, V.A. Zeithaml and L.Berrego oraz oceniono wielkość luki piątej z modelu luk. W wyniku badań autorzy wskazali słabe punkty stoiska wystawienniczego, jakimi były: wybór miejsca na stoisko, sposób prezentacji produktu, estetyka i czytelność materiałów reklamowych, ogólny wygląd stoiska, wiedza osób obsługujących stoisko na temat aktualnych trendów w przemyśle nawozów, a także możliwość kontaktu z kierownictwem przedsiębiorstwa.
  • Z prasy zagranicznej
    • Zależności występujące pomiędzy cechami usług, zadowoleniem z pracy oraz satysfakcją klientów (38)
  • Felieton
    • Z krzesłem po zdrowie (39)
    • Co nowego w Klubie Polskie Forum ISO 9000 (40)
  • Jakość w praktyce
    • 55 lat w służbie jakości (BZJ-CBJW-PCBC-PCBC SA) (42)
    • Prymas Polski Kardynał Józef Glemp - Wspomnienie (48)
  • Varia
    • Warsztaty studenckie podczas XV Międzynarodowej Konferencji Naukowej "INTEGRATION 2012" (50)
    • Recenzje (51)
    • Posiedzenie Rady Zarządzającej ZETOM-CERT (52)
    • Wyzwania Zarządzania Jakością (52)