System zarządzania jakością w organizacjach ochrony zdrowia. Audyt zewnętrzny narzędziem oceny systemu przy wykorzystaniu korelacji krzyżowej cz. 3 Niniejszy artykuł zamyka rozważania dotyczące ewaluacji systemów zarządzania jakością w organizacjach ochrony zdrowia, przedstawione w dwóch poprzednich numerach "Problemów jakości". raport z audytu zewnętrznego był przedmiotem oceny systemu zarządzania jakością przy wykorzystaniu metody analizy statystycznej - korelacji krzyżowej. Przedstawiono wyniki badań zależności wybranych zmiennych badanego obiektu, to jest spełnienia wymagań przez znormalizowany system zarządzania jakością oraz wnioski końcowe stanowiące podsumowanie oceny systemu zarządzania na podstawie wyników z audytu strony trzeciej.
Analiza i ocena wybranych aspektów satysfakcji klienta na przykładzie usług hotelarskich W artykule podjęto wybrane zagadnienia odnoszące się do tematyki satysfakcji klienta. Artykuł podzielono na dwie części: teoretyczną i poznawczą. W ramach części teoretycznej dokonano charakterystyki: istoty satysfakcji, modeli satysfakcji, standardów jakości dotyczących satysfakcji klienta w usługach hotelarskich. Część poznawczą oparto na badaniu ankietowym, przeprowadzonym na klientach wybranego hotelu w Bielsku-Białej.
System kontroli jakości usług biegłego rewidenta na tle innych zawodów regulowanych Artykuł omawia zagadnienia systemów kontroli jakości usług świadczonych przez przedstawicieli zawodów regulowanych - biegłych rewidentów, doradców podatkowych, radców prawnych, adwokatów, rzeczników patentowych i notariuszy. Specyfika zawodów regulowanych polega na tym, że pracodawca scedował na te zawody swoje określone uprawnienia, nakładając zarazem szereg obowiązków.
Model jakości usług logistycznych według koncepcji SERVQUAL Dynamika rozwoju rynku usług logistycznych spowodowała, iż zaczęto uważniej obserwować ten sektor działalności. Coraz większa świadomość konsumentów, a także troska o zapewnienie najlepszej jakości produktu, spowodowała, że jakość umożliwia osiągnięcie sukcesu firmy usługowej, jednym z ważniejszych zagadnień stała się więc konieczność monitorowania procesów w firmach logistycznych w celu dokonywania oceny i badania poziomu jakości.
Współpraca z konsultantami w procesie wdrażania systemu zarządzania jakością Celem niniejszego artykułu jest omówienie oraz syntetyczna ocena treści normy PN-ISO 10019. Wytyczne dotyczące wyboru konsultantów systemu zarządzania jakością i korzystania z ich usług. Stwierdzono, że dokument może być użyteczny dla konsultantów oraz organizacji przygotowujących się do wdrożenia systemu zarządzania jakością zgodnie z normą ISO 9001.